Hoe kun je de online zichtbaarheid van jouw bedrijf verbeteren?

Letā€™s get digital!
De website van jouw bedrijf is een reflectie van het merk en geeft aan waar het bedrijf zich voor inzet. Als je hard hebt gewerkt aan de perfecte bewoordingen van jouw merk wil je uiteraard ook dat consumenten deze informatie over jouw bedrijf kunnen terugvinden. Dit kan natuurlijk door online aanwezigheid te kopen (SEA) of simpelweg de juiste keywords toe te passen (hierover meer op mijn blog over SEO).

Is je website compleet? Mooi! Ga nu niet gelijk achterover leunen; daarvoor zijn er echt te veel spinnen in/op het web šŸ˜‰. Het is belangrijk om niet alleen te focussen op wat je op jouw website plaatst, maar op meerdere plekken aanwezig te zijn. Onderzoek daarom waar jouw consument zich bevindt en kom ze tegemoet. Dat kan via social media, maar ook forums of wellicht websites van (non-concurrerende) bedrijven zijn interessant. Zo plant je zaadjes op plekken waar jouw merk het hardst kan groeien. Door de aanwezigheid van jouw merk op deze plaatsen wordt je vanzelf meer gevonden.

Social media
Aanwezig zijn op alle social media kanalen is wellicht iets te hoog gegrepen en is bovendien ook onmogelijk om bij te houden. Focus je op de kanalen waar je verwacht jouw doelgroep te kunnen bereiken. Is je doelgroep bijvoorbeeld vooral de jongere generatie? Kijk dan naar mediums als Snapchat en Instagram. Ook voor social media content telt: met een goede social strategie weet je beter waar je de beste leads kunt scoren. Onderzoek waar jouw ideale klant zich bevindt en maak een plan om dit strategisch in te zetten.

(tekst gaat onder afbeelding verder)

Verbinding maken
Zonde als je met een hoop geld en moeite een blog of vlog hebt laten maken als niemand haar ziet. Haal het meeste effect uit jouw online inspanningen: breng online content met elkaar in verbinding. Niet door zomaar te cross-posten, maar deel jouw content per kanaal met de juiste tone of voice. Wilde je jouw gemaakte filmpje delen op zowel LinkedIn als Facebook? Kijk dan kritisch naar het medium en bepaal per kanaal de inleidende tekst. Zo weet je met de juiste bewoording ook de juiste doelgroep te triggeren.

Een ander manier om publiek te triggeren is door connecties op te bouwen. De tijd van alleen brengen zonder zelf actief te halen is voorbij. De enige manier waarop je nog authentiek over kunt komen is door interactie aan te gaan. Dat vergt tijd, maar levert zeker wat op! Immers, als jij investeert in anderen zijn zij ook eerder geneigd iets voor jou terug te doen. Dat geldt voor consumenten, maar ook voor bedrijven. Ga de conversatie aan en bouw aan jouw relaties.

Heb jij al een idee met wat en waar je wilt beginnen? Post gewoon! Soms is het een kwestie van doen om erachter te komen wat werkt voor jouw bedrijf. Kun je echter wel wat advies of hulp gebruiken in de online aanwezigheid van jouw bedrijf? Neem gerust contact met mij op via ingrid@thinkred.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *