Waarom een app laten maken het investeren waard is

Mobiel gebruik is steeds belangrijker geworden. Je website mobile first maken is eerder regel dan uitzondering. Maar wat doen al die mensen eigenlijk op hun smartphone? Uit recent onderzoek is gebleken dat consumenten op hun smartphone maar liefst 87 procent van hun tijd besteden aan apps. Dit tegenover 13 procent aan mobiele websites. Kortom: het is wellicht goed te investeren in een app.

Think Red - app gebruik

Consumenten besteden op hun smartphone maar liefst 87 procent van hun tijd aan apps!

Tof idee, maar wat is nu de meerwaarde van een app voor jouw bedrijf? Dat hangt uiteraard af van wat jouw bedrijf te bieden heeft. Hieronder enkele voordelen die een app kan bieden:

Service
Je hebt zo direct contact met de consument en kunt op die manier ook service gerichter werken. Via een app kun je processen eenvoudiger maken. Het maakt het de klant makkelijker een bestelling te doen of simpelweg zijn of haar gegevens aan te passen.

Een app voor jouw bedrijfVerkopen
Het de klant makkelijker maken heeft één groot bijkomend voordeel: verkopen. Hoeveel obstakels moet een klant overwinnen om daadwerkelijk een bestelling bij jou te plaatsen? Krijgt de klant zijn of haar gegevens makkelijk ingevuld en zijn de betalingsopties van zijn of haar bestelling helder? Wordt er direct doorgeschakeld naar de betalingswijze van zijn of haar voorkeur? Met een app heb je dit veel sneller en simpeler geregeld. Hoe makkelijker de klant een proces kan doorlopen, hoe makkelijker ze op ‘bestelling afronden’ drukken.

Klantbinding
Het gebruik van een app levert waardevolle informatie op. Niet alleen voor het bedrijf, maar ook ten voordele van de klant. Door gedrag te analyseren kun je namelijk beter inspelen op de wensen van de klant. We weten allemaal hoe irritant het is als je moet zoeken naar informatie over een retour zending. Of dat je niet goed weet wanneer je order zal worden verzonden. Met behulp van een app kun je hier beter op inspelen. En als je ervoor zorgt dat frustraties worden voorkomen, geeft dat een betere klantbinding.

Vind jij bovenstaande voordelen belangrijk voor jouw bedrijf? Dat is een goede basis om jouw app mee in te richten. Voordat je gelijk in het diepe springt is goed van tevoren te onderzoeken met welke issues jouw klanten precies zitten. Vanuit dat punt kun je bepalen of een app dit kan oplossen. Klinkt dit idee jou als muziek in de oren maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Stuur dan even een berichtje naar ingrid@thinkred.nl. Dan help ik je verder.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *