Breng jouw online marketing campagnes to the next level

Freelance seo specialist

Marketing omvat alles wat geld in het laatje brengt bij bedrijven. Soms zijn bedrijven echter zo gefocust op korte termijn presteren dat ze er de plank compleet misslaan. Prestatie gerichte marketing kan namelijk nooit haar vruchten afwerpen als er niet consistent aan het merk gewerkt wordt.

Doordat er door middel van data direct resultaten zijn te meten verwachten bedrijven vaak ook gelijk resultaat te zien. Veel bedrijven en organisaties zijn ontzettend prestatiegericht geworden en hierdoor raakt de lange termijn nog wel eens in de vergetelheid.

Het korte termijn marketing inzetten is de opzet van vele huidige campagnes. Dat werkt wellicht goed voor groter merken, maar niet voor kleinere partijen. Als je niet consequent bent in jouw marketing inspanningen kan het namelijk zijn dat je naar verloop van tijd weer helemaal opnieuw moet beginnen met het introduceren van je merk. Het is daarom cruciaal om doorlopend te investeren in jouw merk.

Werk aan een beleving
Natuurlijk is het niet zo dat je dan maar lukraak campagnes de wereld in moet gooien. Mensen zijn tegenwoordig namelijk op zoek naar een waardevolle beleving. Oprechte, waardevolle campagnes bevatten mooie verhalen, helpen de consument tot zichzelf te komen of delen betekenisvolle momenten. Basisemoties als autonomie en rechtvaardigheid kunnen helpen jouw campagne (en uiteindelijk jouw merk) te versterken. Kan jouw klant zich identificeren met de waardes die jij nastreeft? Alleen zo creëer je een vertrouwensband.

Zet social media slim in
Maak jouw boodschap actiegericht en vergroot daarmee je reikwijdte. Dat kun je bijvoorbeeld doen door op een slimme manier social media in te zetten en je campagne deelbaar te maken. Claim een hashtag of maak een catchy statement.

Durf een statement te maken
Wees niet bang om ergens voor te staan. Niets doen wat met een sociale of maatschappelijke impact te maken heeft is tegenwoordig bijna geen optie meer. Zo’n 66% van de mensen vermijdt merken die een negatieve sociale impact hebben. En mocht je twijfelen of je dat wel aandurft: denk dan aan de campagne van Nike. Amerikaanse footballspeler Colin Kaepernick kreeg in Amerika woedende reacties. Uiteindelijk resulteerde het wel in een stijging van 30% aan verkoop en kreeg het merk er zo’n 170.000 nieuwe volgers bij op Instagram.

Uit Amerikaans onderzoek bleek dat maar liefst 60% van de grootste wereldwijde merken content maken die compleet waardeloos is.

Last but not least: Wees geen klakkeloze content machine.
Natuurlijk is het zaak om je online kanalen levendig te houden zodat jij relevant bent en jouw klanten betrokken blijven. Zet een doel achter jouw online activiteiten, hoe klein deze ook zal zijn. Verspil jouw en de consument haar tijd vooral niet aan content die niemand specifiek aanspreekt. Des te specifieker je met jouw campagne een bepaald type doelgroep aanspreekt, des te beter de resultaten.

Meer leads via jouw website gaat niet altijd over bovenaan in Google te komen. Met de juiste inzet kun je via SEO optimaliseren de juiste mensen naar jouw website te trekken. Wil jij jouw website beter vindbaar maken? Neem dan contact met mij op voor de mogelijkheden via ingrid@thinkred.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *